24 de febrer del 2011

El curs de coneixement personal que faig un diumenge al mes amb en Daniel Gabarró, sherpa espiritual*, m’ha introduït molt profundament en la psicologia transpersonal (transcendeix a la persona) dic molt profundament, doncs no és un curs teòric en el qual es teoritza sobre que és el transcendir sinó que duem a la pràctica la consciencia plena per conèixer-nos objectivament, per estar en l’aquí i l’ara (estar desperts) i sobretot per desprendre’ns de tot allò que no ens permet se nosaltres mateixos (aquí encara no he arribat)per arribar a transcendir-nos.  El curs segueix les línees d’ensenyament d’Antonio Blay, precursor d’aquesta psicologia a Espanya i encuriosida he llegit, a falta del llibre que ens van recomanar “Ser. Curso de psicología de la autorrealización” , el “ Personalidad y niveles superiores de conciencia”. Aquest llibre igual que els altres d’Antoni Blay són una transcripció dels seus cursos i la veritat és que el llenguatge és molt planer i entenedor i fins i tot podria dir que respira amor. Ens parla dels nostres centres- Intel·ligència, amor i energia- de l’aquí i l’ara, del jo idea-jo ideal (personatge) i el jo experiència i de quins exercicis podem realitzar per apropar-nos als elevats estats de conciència un cop estem ben centrats ;-)

L’Espacio Interior de l’Antonio Jorge Larruy és un llibre d’introducció a la resposta que cerquem quan ens fem preguntes internes com: Qui soc? Què faig aquí? Malgrat les transformacions que he patit a la vida, com és que la meva identitat és perdurable?, com és deixeble d’en Blai hi ha moltes coses que em ressonaven i pràctiques que fins i tot he fet durant el curs. Però...malgrat ser una introducció al tema, crec que l’autor algunes vegades ha volgut dir masses coses complicant una mica la comprensió del text.
La psicologia Transpersonal està ampliant la meva visió de la psicologia  a una vessant molt més personalista i profunda que personalment m’ha ajudat a reconèixer allò que donava sentit als meus actes i del que espero desprendre’m per poder ser jo sempre i en tot lloc.

*Hi poso aquest afegit perquè estic molt contenta d’haver trobat una persona que em guia en aquesta tasca, ara mateix tan vital per mi de la recerca de mi mateixa i de la meva essència ja que fa uns quants anys pensava durant les primeres lectures iniciàtiques, perquè mai havia llegit res sobre el tema, de Paulo Coelho que mai hi toparia, però ves…el destí? La llei de l’atracció? La intenció?...