31 d’octubre del 2010

Per tots Sants capes i mocadors grans??



Eiiii!! Quina safata de panellets més xula que m'ha quedat! a més m'han quedat de mort! mai millor dit en un dia com aquest, que fort ja som novembre!!

PANELLETS


Ingredients

½ Kg d’ametlla en pols. O ametlla pelada i ben seca per triturar en pols (un dos tres!!)

¼ Kg de patata bullida (hi ha qui li posa moniato)

600 g de sucre glaç

Ratlladura de llimona al gust (jo no li poso)


Sobretot teniu en compte que la massa s’ha de fer un dia abans.

Es posen tots els ingredients en un bol i es barreja bé amb les mans. En cas de que la massa quedés molt “ciment armat” afegir-hi una mica de clara d’ou però millor que no ho hagis de fer. S’estén sobre una safata amb un gruix d’un cm i es deixa reposar durant un dia al aire, sense tapar.

A l’hora de fer els panellets t’untaràs les mans amb clara d’ou i faràs les diferents formes:

Panellets de pinyons, rodonets i arrebossat de pinyons

Panellets d’ametlla, allargats i arrebossats d’ametlla picadeta

Panellets de coco, barrejar una mica de coco en pols i donar-li forma de bolets.

Panellets de cafè, barrejar una mica de nescafé amb sucre i barrejar, donar-li forma de gra de cafè.

Panellets de codony, estendre una mica de massa posar-li tiretes de codony, enrotllar i tallar a rodanxetes. (com el sushi)

Col-locar en la safata amb paper de forn a una distància de 2 cm cada una. Pintar-los amb ou batut abans i desprès d’enfornar.

Forn 225º i vigilar el temps...han de quedar doradets sense cremar-se.

Surten uns 50 panellets

Espero que us surtin molt bons i BONA CASTANYADA!!!!!!!!!

6 comentaris:

carmenchu ha dit...

NENA!! que macos que t'han quedat!! ja em deixaras ALGÚN?

jo aquest any ni he comprat i tampoc els he fet

Anònim ha dit...

Que buena pinta!!! Y que buen escoteeee!!!
Madurita sexi!!! ;-))

Amb la vida per davant ha dit...

Acabo de veure la foto, que sincerament no ho volia fer fins que no hagués tastat els meus panellets (que per cert, només tenen de diferent la regatera, ai perdó la xocolata) per la resta tot igual... jajajaja. Això és una tàctica lletja i no fa per tu... mira que posar de primer plat planellets i de segón .... Es potser per desviar la mirada dels qui pensen que no t'han quedat bé? jajajaja PETONETS D'UNA CASTANYERA ENTUSSIASMADA!!!!

Catakrac Invisible ha dit...

jajajaja, no podia evitar penjar aquesta foto, tant la regatera com els panellets s'ho valen...es per animar el dia!!

Amalia ha dit...

Quina pinta nena!! veient la teva foto i la teva recepta, ahir em vaig animar a fer-los i ara tinc panellets per donar i vendre. Canvio panellets per regatera....¬¬
Petons grans!

Catakrac Invisible ha dit...

jajajaja, ni hablar, aquí estem saturats de panellets i la regatera hi ha algú que l'aprecia molt!!
Regala panellets quedaràs molt bé, és un dolç de luxe!